Дієта і спорт для профілактики діабету пройшли перевірку в реальних умовах
Дієта та вправи допомогли знизити рівень глюкози у крові, індекс маси тіла та вміст жиру в організмі
Програма зміни поведінки, зокрема збільшення фізичної активності та корекції харчування, заради профілактики діабету продемонструвала свою ефективність у реальних умовах. У людей із переддіабетом, що долучилися до програми британської служби охорони здоров’я, успішно знизилися маса тіла, рівень глюкози в крові та інші фактори ризику діабету. Дослідження опубліковане у журналі Nature.

isens usa / Unsplash
Чому вчені перевіряли вже відоме?
Діабет 2 типу уражає дедалі більше людей, і очікується, що до 2030 року на нього хворітиме близько 578 мільйонів людей, або 10 відсотків дорослої популяції. Дослідження показують, що запобігти йому можна модифікацією поведінки, спрямованої на зменшення ваги тіла та якісніше харчування. Ефективність таких змін щодо запобігання чи відтермінування діабету у людей із метаболічними порушеннями, що передують хворобі, виявилася навіть вищою, ніж у приймання цукрознижувального препарату.
Проте для підкріплення цих висновків бракує результатів із реального, менш контрольованого, ніж в експериментах, життя. Зібрати їх вдалося вченим Стенфордського університету з колегами. Вони проаналізували дані про два мільйони пацієнтів, які взяли участь у загальнонаціональній програмі Національної служби здоров’я Великої Британії з профілактики діабету. Вона охоплювала дієту та фізичну активність протягом щонайменше 9 місяців.
Яким виявився вплив програми на діабет?
Спостереження за пацієнтами підкріпило висновки про ефективність втручань у спосіб життя. Дієта та вправи допомогли знизити рівень глюкози у крові, індекс маси тіла та вміст жиру в організмі. Зокрема, учасники у середньому втратили 3 кілограми ваги та 1,35 з індексу маси тіла, норма якого визначається в межах 18,5-24,9. Помітний ефект виявили і в кров’яному тиску та рівні холестерину, показники яких теж знижувалися від участі у програмі. Виявлені зміни пов’язані не лише зі зменшенням ризику розвитку діабету, а й серцево-судинних захворювань та хвороб нирок.
Дослідники висновують, що позитивні для здоров’я зміни від способу життя можна досягти і в умовах звичайних медичних закладів, а не лише контрольованих досліджень.
- А рекомендації способу життя, які кардіологи США розробили для підтримання здоров’я серця, виявилися здатними навіть сповільнювати старіння.






-
Українці інвестували понад 500 млн грн у виробника дронів Vyriy Industries лише за добу
14 серпня 2026, 17:00 • Новини -
СоцмережіMeta заблокувала в Австралії понад 750 тисяч акаунтів користувачів до 16 років14 серпня 2026, 16:46 • Новини • Соцмережі -
За кордономCisco завершила рекордний рік із виручкою $63,3 млрд на тлі буму ШІ14 серпня 2026, 16:36 • Новини • За кордоном -
Сигарети на 15 млн грн сховали під полуницею: БЕБ завершило розслідування контрабанди
14 серпня 2026, 16:24 • Новини -
Контрактне навчання дітей ветеранів можуть оплатити з бюджету: як отримати допомогу
14 серпня 2026, 16:14 • Новини -
Зверніть увагуПенсію автоматично підвищать до 4213 грн: кому достатньо дочекатися 65 років14 серпня 2026, 16:02 • Новини • Зверніть увагу -
ДПС пояснила, чи оподатковуються виплати родинам загиблих і зниклих безвісти військових
14 серпня 2026, 15:49 • Новини -
За кордономCodex і підписки прискорили зростання OpenAI: виручка перевищила $40 млрд14 серпня 2026, 15:37 • Новини • За кордоном -
Банкам запропонували готовий механізм для швидкого розширення клієнтської бази
14 серпня 2026, 15:24 • Новини -
НБУ виявив в «Укрпошті» операції з 11,9 млрд грн готівки та визнав Смілянського професійно непридатним
14 серпня 2026, 15:12 • Новини -
У Києві чоловік вимазався смолою заради пограбування супермаркету: поліція відмивала його понад п’ять годин
14 серпня 2026, 15:02 • Новини -
Три знаки Зодіаку сьогодні опиняться серед улюбленців удачі: кому 14 серпня пощастить найбільше
14 серпня 2026, 14:50 • Новини -
У Києві викрили схему подвійного продажу квартир: збитки перевищили 175 млн грн
14 серпня 2026, 14:40 • Новини -
Огляд ЗМІApple розробила власну ШІ-модель для Китаю за підтримки Alibaba — Reuters14 серпня 2026, 14:27 • Новини • Огляд ЗМІ -
monoмаркет запустив самовивіз замовлень із магазинів «Алло» та «Фокстрот»
14 серпня 2026, 14:16 • Новини -
Огляд ЗМІЗеленський незадоволений головою НБУ Пишним, але його відставка наразі малоймовірна — ЗМІ14 серпня 2026, 14:04 • Новини • Огляд ЗМІ -
Фонд декарбонізації профінансував 90 «зелених» проєктів майже на 2,2 млрд грн
14 серпня 2026, 13:52 • Новини -
Уряд посилює захист платників податків: які нові права вони отримають
14 серпня 2026, 13:39 • Новини -
Голова ФДМУ Наталуха звинуватив Сенниченка у замовній медіакампанії проти Фонду
14 серпня 2026, 13:25 • Новини -
НАБУ заявило про нові факти у справі закупівлі дронів Держспецзв’язком: збитки зросли до 254 млн грн
14 серпня 2026, 13:12 • Новини -
За кордономНа Трампа подали до суду через продаж Волл-стріт раннього доступу до його постів14 серпня 2026, 13:00 • Новини • За кордоном -
СоцмережіДвохвилинні серіали перетворюються на глобальний ринок на $26 млрд14 серпня 2026, 12:50 • Новини • Соцмережі
Матеріали за темою

Дослідження

Дослідження

Дослідження

Дослідження

Дослідження








